DE CE ESTE BINE SA FACEM GIMNASTICA DE-A LUNGUL PERIOADEI DE SARCINA?

Prin gimnastica ne construim si ne mentinem conditia fizica indiferent daca ne aflam in postura de viitoare mamici sau nu.

Avand conditie fizica buna, ne simtim mai active, mai vesele, avem controlul castigului in greutate normal din timpul sarcinii si astfel consolidam starea de bine esentiala pentru fiecare dintre noi.

Cu ajutorul exercitiilor de gimnastica circulatia sangelui este facilitata, copilasul primeste mai multe substante nutritive si oxigen, iar toxinele sunt mult mai bine eliminate.

Prof. Dr. Virgiliu Ancar specifica in cartea de Obstetrica adresata viitorilor medici : „In timpul travaliului, efortul depus de mama este impresionant, fiind comparabil cu o ascensiune la 2000 m sau alergarea unui maraton. Efortul depus este deosebit de mare, in special daca este un efort depus fara antrenament, organismul femeii pregatindu-se din mers si trebuie sa se adapteze rapid necesitatilor crescute. De aici rezulta importanta deosebita a unei pregatiri a mamei pe tot parcursul sarcinii, cu efectuarea exercitiilor de respiratie si pregatirea psihologica a acesteia. […] Adaptarile materne in travaliu sunt pregatite de adaptarile organismului matern pe tot parcursul sarcinii.”

Programul ProNataliTa este realizat special pentru perioada de sarcina si contine exercitii directionate pentru prevenirea si combaterea „efectelor” neplacute ale transformarilor specifice sarcinii cum ar fi:

 – durerile lombare (de mijloc) sunt eliminate prin formarea autocontrolului asupra aliniamentului corpului si posturii
 – cresterea mobilitatii articulare (in special articulatiile coxo-femurale si cele ale bazinului) prin exercitii cu mingii de gimnastica, folosite si in travaliu;
 – prevenirea aparitiei edemelor (umflarea mainilor si a picioarelor) prin exercittii speciale;
 – controlul greutatii corporale in vederea mentinerii ei la valori adecvate lunilor de sarcina;
–  realizarea autocontrolului planseului pelvi-perineal prin exercitii Kegel adaptate pentru sarcina;
–  reeducarea miscarilor respiratorii toracice si diafragmatice, astfel exersand respiratiile pentru travaliu. 

Toate aceste exercitii sunt inglobate intr-un program cu durata de o ora la care pot participa mai multe gravide o data si sunt coordonate de Ramona Rosu, fiziokinetoterapeut, absolventa al Facultatii de Medicina „Carol Davila”, Bucuresti cu formare Lamaze, Paramana Doula si Spinning Babies.

Puteti incepe acest program dupa implinirea primului trimestru de sarcina, cand nidatia fatului este completa.
 𝐏𝐄𝐍𝐓𝐑𝐔 𝐏𝐀𝐑𝐓𝐈𝐂𝐈𝐏𝐀𝐑𝐄𝐀 𝐋𝐀 𝐂𝐋𝐀𝐒𝐄𝐋𝐄 𝐃𝐄 𝐆𝐈𝐌𝐍𝐀𝐒𝐓𝐈𝐂𝐀 𝐏𝐑𝐄𝐍𝐀𝐓𝐀𝐋𝐀 𝐄𝐒𝐓𝐄 𝐍𝐄𝐂𝐄𝐒𝐀𝐑 𝐀𝐂𝐎𝐑𝐃𝐔𝐋 𝐌𝐄𝐃𝐈𝐂𝐔𝐋𝐔𝐈 𝐆𝐈𝐍𝐄𝐂𝐎𝐋𝐎𝐆!!!
Medicul care iti supravegheaza evolutia sarcinii ne asigura ca: lungimea colului este mai mare de 3 cm si este inchis, placenta este la distanta de col, sarcina in evolutie normala, tensiunea arteriala materna normala.

 

Pentru clasele online este necesara inscrierea cu cel putin doua ore inainte de clasa dorita va rog sa va inscrieti online in calendarul:https://www.supersaas.com/schedule/pronatalita/inscrieri

 
O sa va trebuiasca un echipament sport ca la orice clasa de gimnastica. O sa lucram exercitii cu gantere usoare 0,5/1 kg (puteti sa inlocuiti cu doua sticle cu apa), o saltea (puteti sa inlocuiti cu o paturica) si o minge de gim/Pilates mare (puteti sa inlocuiti cu un scaun). O sa va fie necesar un laptop sau telefon, cont zoom.us deschis si conexiune buna la internet.

Link-ul invitatie zoom.us de conectare la clasa este afisat la fiecare clasa din programator si il primiti in e-mail-urile reminder cu 3 ore si 2 ore inainte de clasa la care v-ati programat.
Plata se face prin transfer bancar dupa inscriere in sistemul de programari.

 

Pentru clasele fizice o sa va trebuiasca un echipament sport, incaltaminte sport curata, de interior si un prosopel. Restul echipamentelor sunt disponibile in sala.

Pentru mai multe detalii, ma puteti contacta prin e-mail la adresa:  pronatalita@gmail.com

Va astept cu mare drag,
Ramona Rosu 

Alti vizitatori au mai fost interesati de...

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
WhatsApp
WhatsApp WhatsApp us